П`ятниця, 17.05.2024, 07:13
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт вчителя історії та права Базар'ї Оксани Миколаївни

Меню сайту
Категорії розділу
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Правознавство » Правознавство

Правознавство
16.11.2014, 22:59

Тема. Як держава захищає права дитини в сім'ї

Мета:

·        Ознайомити учнів з державними органами та установами, що опікуються правами дитини, з підставами та процедурою позбавлення батьківських прав;

·        Розвивати критичне мислення учнів, вміння аналізувати та оцінювати юридичні ситуації, спираючись на нормативно-правові акти;

·        Виховувати повагу до батьків та почуття відповідальності за оточуючих.

Обладнання: Сімейний кодекс України, Конституція України, підручник за ред. О. Д. Наровлянського, текст казки «Дідова дочка та бабина дочка», картки з правовими ситуаціями.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань, умінь та навичок учнів

Гра «Атака на учня»

Учні ставлять питання обраному учню (за темами двох попередніх уроків), він на них відповідає, але питання повинні бути цікавими, що і стимулює учнів ставити питання проблемного характеру.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

Читання уривка з казки «Дідова дочка та бабина дочка»

Бесіда за запитаннями

1.     Як ставилася баба до дідової дочки?

2.     Чи рівні права у бабиної та дідової дочок?

3.     Хто повинен був захистити права дідової дочки?

ІV. Сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу

Шляхи захисту прав дитини

Учитель. Батьки повинні перш за все любити своїх дітей, піклуватися про стан їхнього здоров’я, фізичний, духовний та моральний розвиток. Батьки повинні поважати свою дитину, вони не можуть відмовитися від неї, а тим більше покинути.

Але в нашому жорстокому світі трапляється, що діти втрачають своїх батьків, або ж батьки відмовляються від них самі. Хто ж потім повинен стати на захист дитини?

Робота з підручником

Завдання

Познайомитись зі схемою на с. 135  та визначити шляхи захисту прав дитини, спираючись на ст.152 та 154 Сімейного кодексу України.

Позбавлення батьківських прав

Вправа «Кошик думок»

Завдання: запропонувати, в яких випадках батьків необхідно позбавляти батьківських прав.

Аналізуючи думки дітей , вчитель визначає підстави позбавлення батьківських прав:

1.     Залишення дитини в пологовому будинку або медичному закладі (протягом 6 місяців).

2.     Ухилення від виконання обов’язків щодо виховання дитини.

3.     Жорстоке поводження з дитиною.

4.     Хронічний алкоголізм чи наркоманія батьків.

5.     Експлуатація дитини, примушення її до жебракування та бродяжництва.

6.     Засудження за вчинення тяжкого злочину щодо дитини.

Учитель. Хто може звернутися до суду щодо позбавлення батьківських прав?

Робота зі схемою на с.138.

Робота в групах

Завдання: в яких випадках батьків буде позбавлено батьківських прав?

Приклади ситуацій

1-ша група

Громадянка І. сама виховувала 5-річну доньку. Дівчинка не завжди була доглянута: мати часто залишала її саму вдома, сусіди змушені були годувати дівчинку, слідкувати за нею. Сусіди звернулися до місцевої державної адміністрації з вимогою позбавити матір батьківських прав, оскільки вона веде аморальний спосіб життя, не займається вихованням доньки, коли буває вдома, то часто збирає компанії сумнівної поведінки, змушуючи дівчинку навіть спати в коридорі.

2-га група

Батько 9-річного Сергія покинув сім’ю й ніякої матеріальної допомоги не надає. Мати Сергія ніде не працює, вона жебракує в метрополітені й примушує сина стояти поруч. Якщо він відмовляється, мати лякає його тим, що перестане годувати і вижене з дому.

3-тя група

Богдан часто скаржиться друзям, що йому погано живеться з батьками. Йому вже 15 років, а батьки вимагають, щоб він був удома, не спілкувався з друзями, не дозволяють йому відвідувати спортивні секції,  не купують речі, про які він мріє ( нові джинси, мобільний телефон). Коли Богдан сперечається з батьками, вони закривають його у кімнаті, щоб син подумав над своєю поведінкою.

4-та група

Іван заробляє на життя квартирними крадіжками. Цьому “мистецтву” він навчає свого 10-річного сина. За найменший непослух він зачиняє сина у підвалі та не дає йому їсти.

Влаштування дитини, яка залишилась без батьківського піклування

Учитель. Стоїть ще чорна ніч в вікні палати –

                 Ніхто на тишу так не наріка.

                 Чому ж триденна доля немовляти

                 Так гірко плаче в мене на руках?!

                 Чому ж всихає вишня коло хати,

                 Чому пекельна туга душу тне? –

                 Втекла… Втекла від нього мати:

                 Душа камінна й серце кам’яне!

                 Чи не новий сюжет старої драми,

                 Чи час бездомні долі обганя?

                 Чи світ перевернувся вверх ногами,

                 Отам, де б’є об землю хвиля дня?!

                 Гай, гай! Зросте ця крихітка кирпата,

                 Де сад цвіте і колеться граніт,

                 А хто ж простелить ряст під ноженята

                 З воріт кленових в цей тривожний світ?

                 Чиюсь журбу розмелють весни жорна,

                 Чиюсь забудуть люди і земля…

                 О світе мій! Скажи, а хто пригорне

                 До серця так, як Мати, немовля?

-         Як складеться доля маленького, безпорадного дитяти?

-         Хто про нього подбає, нагодує, обігріє, захистить?

Обговорення в парах.

Робота з витягами з Сімейного кодексу.

V. Закріплення вивченого матеріалу.

Складання порівняльної таблиці ( порівняти поняття : усиновлення, опіка та піклування,патронат).

VІ. Підсумки уроку

Метод «Уявний мікрофон»

Учні по черзі дають відповіді на запитання:

Сьогодні я дізнався(-лась)…

VІІ. Домашнє завдання

 Опрацювати відповідний параграф підручника

                

 

 

Категорія: Правознавство | Додав: 070809maks
Переглядів: 272 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar