П`ятниця, 17.05.2024, 06:43
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт вчителя історії та права Базар'ї Оксани Миколаївни

Меню сайту
Категорії розділу
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Правознавство » Правознавство

Правознавство
15.11.2014, 20:50

Тема.  Що таке сім’я і шлюб

Мета:

·       дати  уявлення   про  поняття  «сім’я»   і  «шлюб»,  умови укладання  шлюбу, особисті  немайнові  і  майнові  права  та  обов’язки  подружжя; 

·       розвивати критичне мислення учнів, вміння  аналізувати  правові  ситуації  й  пропонувати  шляхи  їх  розв’язання  на  підставі  норм  сімейного  права;  

·       виховувати  в  учнів  повагу  до  сім’ї  та шлюбу.

Обладнання: Конституція України, Сімейний кодекс України, підручник за ред. О. Д. Наровлянського, уривок тексту оповідання Б. Грінченка «ХАТА», аудіозапис маршу Мендельсона.

Тип  уроку:  урок  засвоєння  нових  знань.

Епіграф уроку:          Одружитися – це значить наполовину зменшити свої

                                      права й удвічі збільшити свої обов’язки.

Ф. Шопенгауер

 

 

Хід  уроку.

І.  Організаційний момент.

Вправа  «Позитивні  емоції»   (передача  гарного  настрою  від  вчителя  до  учнів)

ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів.

Звучить аудіо запис маршу Мендельсона.

Бесіда

-         Що це за мелодія?

-         Де ви її чули?

-         Які почуття вона викликає у вас?

ІІ. Вивчення  нового  матеріалу.

1. Мотивація  навчальної  діяльності.

 Оголошення  теми  і  мети  уроку,  наші  очікування.

Робота  в  зошитах.  (учні  записують  тему  і  план  уроку)

- Що  ви  очікуєте  дізнатися  на  сьогоднішньому  уроці?

Учитель. Життя кожної людини починається з сім’ї. З шлюбом і сім’єю пов’язані усі прояви любові, святість і щастя материнства і батьківства. Сім’ї бувають різні, і якою буде ваша сім’я – звичайно, залежить від вас самих. Наш урок ми розпочали з мелодії, яка є символом створення сім’ї. Отже, тема нашого уроку «Що таке шлюб і сім’я».

2. Вивчення нового матеріалу

План

1.    Що таке сім’я, шлюб.

2.    Як укласти шлюб.

3.    Чи можуть неповнолітні укласти шлюб.

4.    Які особисті немайнові та майнові права і обов’язки мають подружжя.

А  що  таке  сім’я  для  кожного  з  вас?

Метод «Асоціативний кущ»

Робота з понятійним апаратом

Отже, сім’я – це  люди,  які  спільно  проживають,  пов’язані  спільним  побутом,  мають  взаємні  права  і  обов’язки. 

       Сім’ї  приділяє  увагу  і  суспільство  і  держава.  Кажуть  міцна  сім’я – міцна   держава.  Відносини  між  членами  сім’ї  називають  сімейними.  Вони  регулюються  нормами  сімейного  права,  а  також  традиціями,  мораллю,  звичаями,  релігією.  Правові  норми  щодо  сім’ї  містяться  в  Конституції  України,  Сімейному  кодексі,  Загальній  Декларації  прав  людини.

       Шлюб  -  це  сімейний  союз  чоловіка  і  жінки, зареєстрований у державному органі реєстрації актів цивільного стану.

Учитель.

Умови укладення шлюбу.

1.     Взаємна згода чоловіка і жінки.

2.     Досягнення шлюбного віку, для жінок – 17 років, для чоловіків – 18 років. (Але є винятки, ст. 23 СКУ)

3.     Одношлюбність.

Робота з документом. Ст. 26 СКУ. Особи, які не можуть перебувати у шлюбі між собою.

Розв’язати правознавчі задачі

Задача 1

Марія,  якій  виповнилося  16  років,  закохана  у  Романа й  бажає  одружитися  з  ним.  Вони  знайомі  майже  рік. Марія  вагітна.

Роману  20  років.  Він  вчиться  на  юридичному  факультеті  Київського  університету  й  мешкає  в  гуртожитку.  Щовечора  підробляє  в  піцерії  офіціантом.  Батьки  Романа  пенсіонери,  допомогти  матеріально  не  мають  змоги.  Роман  до  нестями  закоханий  у  Марію  і  хоче  з  нею  одружитися.

Він  сподівається,  що  врешті  решт  знайде  добре  оплачувану  роботу  й  продовжуватиме  навчання  заочно.  Роман  упевнений,  що  зароблених  грошей  вистачатиме  для  утримання  майбутньої  сім’ї  та  оплати  квартири,  яку  вони  з  Марією  найматимуть.   Однак  поки  що  ані  роботи,  ані  квартири  він  не  знайшов.

Батьки  Марії  проти  шлюбу  доньки.  Вони  не  заперечують  проти  народження  дитини,  обіцяють  якнайкраще  піклуватися  про  обох  та  залишити  доньку  жити з  немовлям  в  їхній  квартирі.  Після  довгих  розмов   з  батьками  Марія  звернулася із  заявою  про  дозвіл  на  шлюб  до  місцевого  суду.

-         Чи мають Марія та Роман право на шлюб?

Задача 2

До органу РАЦСу звернулися 18-річний Петро, який працює на заводі слюсарем, та 15-річна Марина, студентка коледжу, яку ще маленькою удочерив батько Петра, із заявою про реєстрацію шлюбу. До заяви Марина додала довідку про те, що вона вагітна.

-         Який орган уповноважений дозволити укладання цього шлюбу?

-         Як би ви розв’язали це питання, будучи працівником цього органу?

 Особисті  майнові  і  немайнові  прав  і  обов’язки  подружжя.

Учитель. Давайте повернемось до епіграфа нашого уроку. Як ви розумієте цей вислів?

Метод  «Мікрофон»

Робота з підручником (с.125-127) – коментоване читання.

ІІІ.  Узагальнення  і  систематизація  знань,  вмінь.

Читання тексту Б. Грінченка «Хата».

1.     Якими нормативно-правовими актами врегульовувалися б подібні відносини зараз?

2.     Яке б право власності мала б Параска за сучасним законодавством?

3.     Чи мала б юридичну силу розписка  Миколи Шоломія?

ІV. Підсумки уроку

Прийом «Рюкзак»

-         Які з тих знань, що отримали на уроці, ви візьмете для вирішення проблем та життєвих ситуацій?

Оцінювання учнів

V. Домашнє завдання

1. Опрацювати § 17.

2. Підготувати проект «Кодекс законів моєї сім’ї».

 

 

Категорія: Правознавство | Додав: 070809maks
Переглядів: 996 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar